Jak zatrzymać gości w restauracji na dłużej? Program lojalnościowy.

Aby lokal gastronomiczny zatrzymał swoich klientów na dłużej niż jedną kolację, czy obiad musi zachęcić ich do powtórnego odwiedzenia restauracji. Ciekawą opcją, aby tego dokonać jest program lojalnościowy. Co prawda wiąże się on z dodatkowymi kosztami i zmianami organizacji pracy, jednak często przynosi znaczne, wymierne korzyści.

Co to w ogóle jest program lojalnościowy? A więc są długotrwałe działania marketingowe mające na celu budowanie z najbardziej zainteresowanymi ofertą klientami dobrych relacji. Program ten pozwala na zwiększenie sprzedaży dóbr i usług obniżając jednocześnie koszty związane z innymi formami reklamy. System charakteryzuje się tym, że aby zyskać, wcześniej sami musimy coś zaoferować naszym klientom. Najprostszą i najczęściej wykorzystywaną formą programu lojalnościowego jest stworzenie przez firmę kart z miejscem na pieczątki i umieszczonym jasnym komunikatem określającym zasady promocji. “Jeśli zjesz w naszej restauracji 10 kolacji za minimum 50 zł i udokumentujesz to przy pomocy pieczątki naszego kelnera, to 11 kolację dostajesz na Nasz koszt”. Nowocześniejszą formą są karty magnetyczne lub zbliżeniowe, które znacznie ułatwiają zbieranie punktów i eliminują ewentualne pomyłki. Jednak nadal wiąże się to z noszeniem przez gościa dodatkowej karty, co często jest dla klientów nie wygodne. Jeśli nasi docelowi klienci ukierunkowani są na nowoczesną technologię i posiadają urządzenia gwarantujące dostęp do różnego rodzaju aplikacji możemy postawić na program lojalnościowy w telefonie. Obecnie dla większości populacji mobilność jest centrum informacji i funkcjonalności. Warto zatem skorzystać z tej formy komunikacji, aby zbudować dobre relacje z klientem. Zazwyczaj wygląda to w ten sposób, że klient pobiera aplikację, loguje się na niej, po czym zbiera informacje o możliwości zdobywania punktów w odpowiednich lokalach firmy. Restauracja może także dzięki temu wysyłać powiadomienia o istniejących promocjach, czy rabatach, co znacznie ułatwia kontakt z klientem. Dobrym rozwiązaniem branży kucharskiej jest połączenie programu lojalnościowego z systemem gastronomicznym. Ludzie, którzy odwiedzają naszą restaurację i zbierają punkty zostawiają także po sobie informację o swoich gustach smakowych. Dzięki temu knajpa może zorientować się, na jakie dania klienci oczekują promocji, bądź rabatów, by później je wprowadzić zdobywając przez to stałych bywalców. Programy lojalnościowe dobrze sprawdzają się zarówno w niesieciowych, jak i sieciowych restauracjach. Według badań cztery wizyty tego samego klienta w danym lokalu pozwalają na wprowadzenie tego systemu, aby przyniósł oczekiwane korzyści.

Tak zwany lojalny klient to dla restauracji ktoś bardzo znaczny, gdyż zapewnia on stałe zyski. Bez tego typu odbiorców restauracja nie jest w stanie wybić się i zaistnieć. Dlatego niezwykle ważnym elementem jest dbałość szczególnie o stałych klientów. Na pewno przyda się do tego profesjonalna i miła obsługa, która zwróci uwagę na jego gusta. Warto przy tym zadbać o wyjątkowe zainteresowanie stałym klientem, zwracając uwagę na jego oczekiwania.

Program lojalnościowy to świetny chwyt marketingowy, który często przynosi znaczne zyski oraz wpływa pozytywnie na wizerunek restauracji. Pozyskanie stałych klientów sprawia, że lokal sam się utrzymuje. Jednak nawet najlepszy sposób reklamy nie zbuduje renomy, jeśli jedzenie nie będzie smakować. Bardzo istotną sprawą jest również to, aby uświadamiać klienta o możliwych korzyściach w ramach współpracy. Warto też pamiętać, aby bonifikatą nie był zwykły sok za wydane kilkaset złotych. Aby klient chciał zbierać punkty, często goszcząc w lokalu musi mieć do tego swego rodzaju motywację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *