Jak reklamować restaurację?

Jak reklamować restaurację?

                  Zakładając restaurację głównym celem jej funkcjonowanie jest pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych dzięki pysznym potrawom, świetnej atmosferze lokalu i profesjonalnej obsłudze. Często jednak te podstawowe aspekty nie wystarczają. Wtedy warto wdrożyć reklamę, która z pewnością wpłynie na większą rozpoznawalność i renomę restauracji.

                  Promowanie lokalu najlepiej rozpocząć tuż przed jego otwarciem. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele sposobów reklamowania firm. Głównym i najczęściej stosowanym narzędziem jest Internet. Warto pomyśleć więc o założeniu fanpage’a na Facebooku lub stworzenie własnej strony internetowej. Panuje przecież przekonanie, że jeśli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje to w rzeczywistości. Facebook to idealny sposób na darmową reklamę, która na pewno przyniesie grono nowych klientów. Dzięki temu, iż konto na tym portalu posiada ogromna liczba społeczeństwa, możemy być pewni działania tej formy marketingu. Facebook gwarantuje możliwość kontaktu z klientem, pozwala na opiniowanie i komentowanie lokalu. Jest jednak wiele zasad, których należy przestrzegać, aby, fanpage funkcjonował w odpowiedni sposób. Po pierwsze powinniśmy stosować oryginalne teksty i zdjęcia. Nie wstawiajmy obrazów pobranych z internetu, gdyż może to zostać negatywnie odebrane przez naszych klientów. Stajemy się wtedy mało wiarygodni. Warto publikować dobrej jakości zdjęcia, ukazujące wnętrze restauracji oraz menu. Dzięki odnoszeniu się do aktualnych wydarzeń, używaniu emotikonów oraz prezentacji potraw wzbudzamy zainteresowanie. Bardzo ważne jest regularne prowadzenie fanpage’a. Najlepszą wizytówką naszej restauracji będzie jednak oryginalna strona internetowa. Warto wtedy pomyśleć także o jej pozycjonowaniu. Jeżeli już zdecydujemy się na stronę należy pamiętać o wersji mobilnej. Profesjonalny jej wygląd kreuje pozytywny wizerunek firmy, ułatwia globalny zasięg reklamy umożliwiający dostęp do wszystkich klientów. Strona stanowi także całodobowe źródło wszelkich informacji odnośnie restauracji pozwalając na szczegółowe przedstawienie oferty lokalu. Jeśli firma nie posiada strony internetowej, a klient szuka informacji na jej temat, to zapewne trafi do konkurencji. Innym sposobem reklamy są też ulotki, plakaty i lokalne media. Co prawda wiąże się to często z niemałymi kosztami, jednak przynosi wymierne korzyści. Ciekawym narzędziem promocji jest także organizowanie darmowych degustacji, które pozwolą klientom posmakowania serwowanych potraw i poznania lokalu. Na pewno przy smacznym jedzeniu zachęci to konsumentów do ponownego odwiedzenia restauracji. Najlepszą reklamą jest jednak nasz usatysfakcjonowany klient. Warto więc dbać o jego zadowolenie przez tworzenie ofert specjalnych, rabatów i obdarowywanie upominkami. Dzięki temu osoba ma wrażenie, że musi się odwdzięczyć i z pewnością wróci ponownie. Jeśli otwierasz restaurację w małej miejscowości i planujesz włączyć się w wydarzenia kulturalne z nią związane, ciekawym rozwiązaniem będzie porozumienie się z władzami lokalnymi, aby zorganizować je w twoim lokalu. Dzięki temu z pewnością zyskasz rozgłos.

                  Powszechnie wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Proces budowania pozycji oraz własnej marki, który jest zazwyczaj czasochłonny i kosztowny z pewnością w przyszłości będzie przynosił większe zyski. Warto więc zająć się odpowiednią reklamą, wprowadzając działania marketingowe jak te powyżej.

All comments

Leave a Reply