Obsługa klienta w restauracji

Obsługa klienta w restauracji

Bardzo ważnym aspektem każdej restauracji jest odpowiedni poziom obsługi klienta. Im jest on wyższy, tym liczniejsza ilość klientów, co generuje większe zyski. Dbanie o profesjonalny wizerunek restauracji to istotny element pracy każdego pracownika. Zarówno kelner jak i pozostała załoga powinna odznaczać się odpowiednim, estetycznym, a zarazem schludnym wyglądem i nienaganną postawą.

               Pierwszym etapem odpowiedniej obsługi klienta jest przywitanie gości oraz wyznaczenie możliwych miejsc do zajęcia. Warto wtedy zorientować się jakie są oczekiwania co do wielkości stolika, preferencje widokowe itp. Kelner prowadzi gości do stolika idąc jako pierwszy. Męska część obsługi kulturalnie powinna odsunąć krzesło kobiecie. Po zajęciu miejsc goście otrzymują menu, które kelner zostawia i odchodzi, aby klienci mogli zapoznać się z kartą dań i napoi. Gdy czynność ta zostanie zakończona goście poproszą o przyjęcie zamówienia. Ważnym elementem obsługi jest dokładna znajomość menu i umiejętność fachowego doradztwa, jeśli klient tego oczekuje. Kelner powinien mieć odpowiednią wiedzę na temat składników i technologii wykonania wszystkich potraw. Zamówienie jest potwierdzane, zapisywane i przekazywane do realizacji. Główny etap obsługi to serwowanie dań i napoi. Powinno to przebiegać w szybki i ciągły sposób. Napoje, które podawane są w pierwszej kolejności powinny zostać zaserwowane w ciągu 3 minut. Dania powinny być serwowane zaczynając od dzieci, później kobiety, a na końcu mężczyźni. Istotnym elementem w czasie obsługi klientów w restauracji jest obserwacja gości i reagowanie na ich wszystkie potrzeby, aby zagwarantować jak najlepsze standardy. Dzięki okazywaniu zainteresowania klient czuje się dopieszczony i na pewno zadowolony. Trzeba jednak pamiętać, by nie robić tego w nadmiernym stopniu, co może zostać odebrane jako narzucanie się. Ważne jest, aby na bieżąco usuwane były ze stołu wszystkie brudne naczynia. Jeśli klient prosi o rachunek pracownik obsługi powinien zapytać o formę płatności, dokładnie sprawdzić rachunek, następnie przekazując go konsumentowi. Regulacja należności następuje gotówką, bądź kartą, a wtedy konieczne jest doniesienie przez kelnera terminalu płatniczego.

               Profesjonalna i zadowalająca obsługa klienta to główne zadanie każdej restauracji. Dbanie o najwyższe standardy lokalu wpływa na pozyskiwanie nowych konsumentów. Zadowolony klient to najlepsza reklama. Warto więc przykładać uwagę do obsługi i dbać o najdrobniejsze detale.

All comments

Leave a Reply